lördag, januari 14, 2006

för gammal?



Me, myself and some instant coffe...

Lite så är det. En extra stark kaffekopp (innehållet åtminstone) och lap-topen vackert surrande i takt med match och september på radion. Vill mycke annat än att sitta här och sammanfatta vem som sätter den politiska agendan i Botswana. Spela gitarr t ex. Spela "öppna din dörr" eller "sarah". Känna smärtan i fingrarna när de tunna stålsträngarna skär igenom den allt för ovana huden på fingertopparna. Men hur ska dom kunna bli vana när man aldrig har tid? Önskar att jag hade skapandekraften med så man kunde skriva något eget någongång... blir mest hjärta och smärta när wetterlind är i farten.

är jag gammal o grå eller en pojkspoling eller en man i mina bästa år?

något så förbenat trött på datorer, cpu och taskmngr... men den värmer fint när den hänger sig. processorn går på högvarv och fläkten får slita för att inte tangenterna ska smälta ihop till en alfabetisk sörja. ut kommer en varmluft som skulle kunna användas till att värma låset på den något frusna porschen utanför, fötterna efter att jag vandrat runt i mina trasiga skor eller kanske den frusna finduspajjen.

3 bra ingridienser i köttfärssås
*paprika
*majs
*köttfärs

4 Comments:

At 1:24 em, Blogger Petter said...

soja.
kantareller.

peace.

 
At 2:02 em, Blogger Marie said...

Precis i gråzonen mellan gammal o ung skulle jag säga. Efter 25 går det utför (har jag hört) så känn klockan ticka ;)Varma datorer fungerar även bra på ömmande muskler, lita på mig. Hjärta och smärta -vanligaste ämnet i världen? Känn dig fri att skapa, alltså =)

 
At 3:57 em, Blogger Petter said...

om du ber snällt, kanske du får vara med på bild jonte ;)

 
At 5:52 fm, Blogger Therese said...

Snyggast på skolan, visst är vår grupp det, minsann. Bra där. ;)

jäjä, jag och min dygnsrytm, den är fucked up. kl har hunnit bli 05.48 redan. Jag får nog helt enkelt somna till barnprogram idag igen. Och mycket Bengtsson har det inte heller blivit, tror jag får ta en heldag med honom imorrn. Ack o ve. Hoppas den blir kul, sådär i 3 delen kan jag tro. Kanske i 4e som man inte behöver kunna bra. Jaja. Dagens i-lands..
Kram o gonatt och glöm icke att fixa Missy Higgins låtarna jag pratade om!

 

Skicka en kommentar

<< Home