lördag, januari 14, 2006

empiriska studier?


















en bulle och en plopp....

En fredagkväll som alla andra. Lite kallare och tidigare men ändå lik en vanlig fredag. En vanlig dag. Ungefär lika många timmar som förra fredagen. Lika många minuter per timma. Fyllningen skillde sig dock lite från tidigare fredagar. Egentligen från alla tidigare fredagar för den här fredagen var som ingen annan fredag. Speciell. Fast inte så mycket spännande hände så var det en speciell fredag.

filmkyssar och romantiska komedier. blir inge av...

En hel del konsaterandes gjordes under dagen och kvällen dock. Spyor trivs bäst i minusgrader. Såg en på vägen hem och lite frostig och jätteluktfri såg den bättre ut än sin sommarutstyrsel. Ska inte göra några fältstudier i frågan utan nöjer mig med att konstatera. Inte särskilt empiriskt kan tyckas men det får vara. Övriga konstareande handlade om glögg, julgranar och green day. För att börja i slutet känns green day som dom har haft sin storhetstid och gör sig bäst i äldre inspelningar. Lite mycket fjortis-wannabe-skejt-kommersiellt crap. Julgranar bör förpassas dit de kommit från innan döden trätt i kraft. Trätt. Trädde. Träd. (inte i klass med extraknäcka som nötknäckare men godkänd för att vara från en ordvits-lärling). Getteroligt... Så, till glöggen. Något av den godaste glögg jag insupit och hemligheten tros ligga i blott 5 cm av... hmm, minns ej vad det var. Får återkomma i frågan. Jäst o socker med (och strikt mot GI-metoden en del potäter).

o jo, kommer alltid vara sthlm's-pinglan...

En helg av plugg, innebandymatch och hockeybockeyträning följer. Skönt ändå kan jag tycka. Låter konstigt men det är något mysigt över att sitta i fårskinnsfotöljen med filt, kaffe och spotlitebelysing. Även om litteraturen är av studiesort väcker den ändå intressanta frågor som på något sätt bekräftar att vald väg i livet känns bra.

Tre saker jag och mina skridskor bråkar om:
*Färdriktning
*Stoppsträcka
*Snörenas funktion

7 Comments:

At 12:56 fm, Blogger Robban said...

Ja spyor bör alltid äga rum i högst -2 grader! Lustigt att du anser att Green Day är komersiellt skräp, allra helst när jag fått för mig att du lyssnar rätt duktigt på Darin och musik av den typen som är komersiellt så det brakar! Ja Green Day är komersiellt, vilket oftast är skräp men Green Day håller ändå en viss klass. Men som du säger är deras äldre verk mycket bättre!

5cm ingefära förgyller den hemmagjorda glöggen!

 
At 12:59 fm, Anonymous Anonym said...

Som nykterist vet jag att spyor endast borde vara välkomna i toaletten vid allvarlig sjukdom.

Fredagskvällar är överskattat. En vanlig tråkig dag i veckan. Förväntningarna höjs att ha roligt. Dock inte lika roligt som på en överskattade nyårsvakan som ofta förstör de stackars (läs naiva) människor som satsat helhjärtat på att få en lyckad fest som bara spårar ur. Är det inte alltid så?

Hoppas ni fixar till tabellen i korpen. Supporterklubbens roll? Bra närvaro på matcherna men sen? Deras blog uppdateras ungefär lika ofta som min käre kusin är nykter. Dvs en gång i månaden...vardagen innan löning...

Nu ska jag slå mig till sömns med en hammare. MKV - Maska Kan Vi ;-)

Over and Out

 
At 12:59 fm, Blogger Jonatan said...

ey, darin är inte kommersiell. Han är en kille som slitit sig fram genom hårda bolagsdirektörer och småhandlare som bert karlsson o annat löst folk. Sen har han med sin musikaliska talang (han kan spela 48 olika sorters mandolin) fått chansen att skapa sina verk och en möjlighet att nå ut med dessa, helt utan egen ekonomisk vinning... "girl step up to the party" så djupt. handlar om en kvinna som kämpar för sitt parti, FI, trots mothugg och slag från en sexistisk elit av äckelgubbar...

 
At 1:03 fm, Blogger Jonatan said...

ååh, en ingen-gör på besök. Många kloka ord där men be kind mot våra supportrar, de ställer upp i regn o snöoväder för att hejja fram favvo-laget.. :D

 
At 1:15 fm, Anonymous Anonym said...

Erik, lugn på bussen bara...det kommer inom kort!! Säger som Jonis, "den som väntar..."

Grym på å plundra julgranar kan ja tycka!? Tror kanske jag fick med mig lite barr upp?! jojo :)

Kram å gonatt

 
At 12:00 em, Blogger Jay said...

Det jag gillade bäst med detta var ploppen! Mmm

 
At 3:10 em, Blogger Marie said...

Kajan är grym! Bästa brandmannen i sverige. Han har gett innebandymatcher en helt ny dimension. Skönt att veta att de finns män som vill kvotera in kvinnor i mansdominerade yrken också...en brandmans-darin? kram

 

Skicka en kommentar

<< Home