onsdag, januari 04, 2006

vilken stad?



Vilken svenska stad är den enda med endast en konsonant i namnet? - första rätta svaret i commentarerna belönas med en kram.

Kallt om fötterna och varma toner från radion. Ballad på match och en förlust i ett frågespel. Alla dessa frågor om fornnordisk mytologi, inte visste jag att det var livet. Satte nobelpristagaren Lagerkvist till min egen förvåning dock. Den libanesiska maten bestående av massa mumsigt kött och kanon potatisklyftor mättade gott och det efterföljande kaffet med smak av irish cream fyllde sin funktion.

Nä, enkelt ska det då fan inte va...

Nå, hur fungerar livet egentligen. Man lär så länge man lever. Vad har jag då lärt mig en så länge? Satsa inte för hårt, ett högt fall gör ondare än ett kort. Men ger de korta fallen samma rusning och om fallet varar livet ut och man aldrig träffar botten? Men hur hårt måste man då inte satsa? Man ska inte bry sig om materiella eller ekonomiska skador. Är det något jag lärt mig av att repa bilar, tappa telefoner, dum-snåla (på t ex en 1000-kronorscylinder som verkat kosta mig 10 000 nu...), repa vindrutan med sten, repa nya hjälmen o s v så är det att det är ingen idé att gräma sig. det hjälper aldrig och känslorna mattas snabbt ut. Inte bryr jag mig om gamla skador eller missar nu? Onödigt att ligga sömnlös över dom när dom inträffar med då.. borde va samma med kärleken men...

Så enkelt men ändå så svårt...

man får inte bada i tjänstekläderna om man är polis...

Den misstänkte badaren var slätrakad, tämligen välnärd av bukmåttet att döma och bar förutom ljusblå uniformsskjorta också ett par korta mörka badbyxor av ledigare modell. På huvudet hade han en icke polismässig men skotskrutig mössa av klan-typ med grön tofs. Mössan höll med nöd och näppe en kraftigt morotsfärgad och vildvuxen peruk stadigt på plats. Bilder avslöjar också att den reslige badaren även bär vigselring, vilket kan indikera att han antingen försökt vilseleda vittnen eller verkligen är gift. Skånepolisen är ytterst förtegen om fallet och har lagt locket på.

AB

*suck* låt han bada...

4 Comments:

At 11:26 em, Blogger Marie said...

Umeå. Luleå (om samma konsonant får finnas fler gånger). Skönt att det finns fler som är klantiga, som sagt. Saaben blev inte för glad av repan. Tiss. Enkelt? nej, det är inte lätt när det är svårt...som man säger. kram

 
At 11:33 em, Blogger Marie said...

...undra btw hur vanligt det är att man tänker "hey, nu ska bada, så bästa att jag luras att jag är gift" och tar på sig en vigselring bara för att. haha.

 
At 10:54 fm, Blogger Magnus said...

Det är i och för sig tveksamt om Åre är en stad eller nån slags by. Det är hur som helst en egen kommun! Bra av Marie att ta Umeå! Impressive!

 
At 11:15 fm, Blogger Robban said...

Åre är en by... I lumpen frågade jag om vi fick bada, jag fick motfrågan: "Nilsson, har du utbildning i att bada?"...

 

Skicka en kommentar

<< Home