onsdag, januari 11, 2006

ett race utan mållinje?



tävlingen har börjat...

Under en trevlig tillställning med Tony Soprano och hans två bitches (eller vänta, va jag en av dem månne?) kombinerades nytta med nöje. Mycke nöje. Rödtjut, en dansande fotograf och diskussioner om livet. En del upptäckter gjordes av undertecknad, som följer. I skolan har jag för mig att sjöar sällan fryser i botten, det var något om 4 grader som aldrig fryser, men ack så illa det stämde i verkliga livet (om man nu kan översätta den vetenskapen på vattenpölar). Fantastiskt frusen var den, och attans så halt det blir med is och, inte mindre än 1 dm(!) vatten ovanpå. I kombination med ett särdeles otrevligt hål i skon ledde incidenten till en kall fossing. Den andra upptäckten var till viss del psykologisk kom jag fram till efter ett kort samtal till en annan vandrande själ. Det tar enormt mycke längre tid att "lätta på trycket" om man får för sig att göra det mitt i torparondellen, som dock är större än den låter med både träd och hus. Konstigt fenomen det där, men som sagt, troligen psykologiskt. "Pressen".

Här skulle jag citerat den gode Jens men den sista cidern på twin gör att jag lade fokus på att komma ihåg någon oviktig detalj som att mitt garderobsnummer var 36.

Nä, efter en dags studier ska jag unna mig en stund med Van Veeteren och varma mackor med vitlöks-tomat-kross, paprika, fetaost, vanlig ost, salamibitar, bacontärningar, fefferonibitar på ett par skivor mörkt bröd.. inte dumt.

d e något visst med katter... vill ha...

"Jag dunkade hennes huvud i badkaret"
Sambon slog Elisabeths, 45, huvud i badkaret gång på gång.

Blir bara trött och deprimerad... fint att snubbens namn ligger ute, vem är nästa man i badkaret?
läs artikeln


Usch...

3 saker i huvudet på jonatan
*kranium
*hjärnsubstans
*snor

2 Comments:

At 8:21 em, Blogger Marie said...

de bästa citaten och upptäckterna görs oftast då man inte kommer ihåg exakta detaljer i efterhand. det enda man minns är att man skulle minnas det eftersom det var det bästa och klokaste man någonsin hört/upptäckt..hm lät visst ganska flummig.
hoppas en tanke eller två ligger o gömmer sig därinne med. Eller tar snoret upp all plats? :P

 
At 1:14 fm, Blogger Therese said...

Jag tycker mig börja se ett mönster nu med den här topp-3-grejen, men inget grupparbete i topp inte. Usch då ;) Ses på måndag hörrö, nu ska jag göra macka o kaffe o läsa lite (observera klockslaget!). Kram och gonatt på dig Skorpan! :)

 

Skicka en kommentar

<< Home