måndag, december 19, 2005

kärlek?


nå, skriva fiolen


Lätta flingor faller över ett kallt jönköping. som ett par gånger förr sitter en pojk med rufsig frisyr och ett lätt leende på läpparna på bordet vid fönstret och tittar ömsom ut i kvällen och ömsom på datorns skärm. Med en skrotklar bil, kall årstid och en växande hög av arbete som kommer stjäla min juletid i julefrid kan leendet verka omotiverat. Kan tyckas att en sur min, en ångest eller en uppgivenhet borde lysa i de bruna ögonen men insikten har nått honom. Mig. Lycka är att leva, att omge sig med vänner, söta, vackra, snygga, snälla, goa, roliga, starka vänner. Att lyssna på "vi kanske hittar nåt att bygga upp en vacker dag" och se ut över en stad där man trivs. En stad att kalla sitt hem. Inte alla förunnat liksom hälsan. En hosta som väcker en om natten, en hals som tvingar till förtäring av varma drycker på mornarna och snor som tvingar upp munnen. Men jag lever och kan göra vad jag vill. Bara drömmarna sätter gränser och jag känner mig oslagbar. Vem kan stoppa mig?
(skulle va att ja kvävs i dammet som belamrar mitt rum för tillfället då...)

till en av dom starkaste... "du både vill o kan mer än någon ann' du många hjärtan binda"

Så la sig äntligen lite snö. Vita gator och allt är ljusare igen. Sakta sakta infinner sig julstämningen. Kanske inte som förr, kanske inte som förra året ens men ändå. Maten är god och ett par trevliga paket kommer man nog få. Radio K.

sista chansen för året...

English Summary:
You got to live your life

5 Comments:

At 9:30 em, Blogger Jay said...

ingen stoppar dig jonte! Lev ditt liv som om varje dag vore den sista! Lev och andas varje sekund av ditt liv! Livet är allt bra underbart =)

 
At 10:50 em, Blogger Therese said...

Efter allt som hände förra veckan har jag verkligen insett att man måste våga leva. Livet kan ryckas ifrån en, när man minst anar det.. Det är för kort för att slösas bort. "Man ångrar inte det man gjort, man ångrar det man aldrig gjorde".

Sov gott Jonatan, vi ses imorgon. Kram

 
At 11:01 em, Blogger Petter said...

äntligen lite snö! det var på tiden...

 
At 10:56 fm, Blogger Marie said...

snö lagom till jul ska de vara :) blandat m goda vänner blir det ju ännu bättre! pluggångest kan man gömma undan och njuta av julen istället...

 
At 3:53 em, Blogger Jay said...

Bara frågor som rubrik! Ser nu den röda tråden, har inte tänkt på det innan. Tack för ditt förslag! Du får ge mig ett nytt snart

 

Skicka en kommentar

<< Home