fredag, december 02, 2005

Humor?




Stockholm 02 maj med vackert väder. Stockholm 05 november och snö. Kliver av bussen och andas in (stor) stockholm. Kom just på att jag älskar storstäder. Även om kärleksstaden London är modell större än vår kungliga hufvudstad känns tendenserna igen. Folk. Bilar. Fart. Man kan stå och kolla i evigheter på alla som rör sig.
Åkte tunnelbana för första gången på mycket mycket länge med. Centralen till mörby c. Var 5:e minut! Tokofta. Ändå springer folk från spärrarna... Antas att dom genom att springa tjänar en eller två minuter. Om tunneln rör si var 5:e minut till mörby c som faktumet var och dom tjänar in 2 minuter på att springa betyder det att jag får vänta 3 minuter längre än dom som springer. Väl upp i Vallentuna stod alkoholen där jag lämnat den och porschen täckt av snö. O ikväll bär det av till Vaxholm för livemusik, mat och dryck med gamla kunderna. Tokroligt!

tenta? tillåt mig skratta! ha ha ha... hrm.. *snyft*

Humor är härligt men min kan inte riktigt förklaras. Den som varit uppmärksam har noterat förkärlek till Seinfeld, Get Fuzzy, hot shots och dum dummare. Varan-tv, hipp hipp, killing med mera kan läggas till. Numera roas jag även av norrländsk spontanhumor och kaverénska ordvitsar. Fantastiskt roligt. Vad ja skulle komma med min humor-pratbubbla är som bortblåst nu dock så.. nu vet ni.

idol ja. jo...

Klassfest/tentafest så. Gärna vara där men man kan inte alltid få som man vill. Inte alltid få dom kramar man vill heller. Kanske lika bra d föresten. Båda två. Eller? (min humor förbjuder mig att fortsätta med det, numera, naturliga skämtet...)

Sweet as.... (?)

Särdeles rolig bussresa för att falla tillbaka och knyta ihop säcken. Konstaterade att det är något humoristiskt med kramfors, busstoaletter och pensionärer på buss. Vidare har jag lärt mig att Linköping är Oh-så-vackert och att man inte är framme när man kommer till s-tälje.

English Summary:
All we are saying, give peace a chance...

4 Comments:

At 5:05 em, Blogger Mysan said...

Javisst är storstäder ganska chefiga ibland!? Dock tröttsamt med alla som springer hela tiden..vet iofs att efter några dagar i (stor) Sthlm gör jag likadant, märkligt fenomen det där!?

Just end up were it says on the ticket..really!?

Sweet as man...:)

 
At 12:56 fm, Blogger Therese said...

Tenta/klassfest blev ju då inte av. Vår klass är kass men trevligt förfest här och sen hos Micke o Micke.
Hoppas du har det fint och visst är Linköping fint ;);)
kram!

 
At 12:23 em, Blogger Therese said...

kass fäör att dom inte festade jue, iaf inte på samma ställe som oss! Annars är den bra..

 
At 9:41 em, Blogger Robban said...

Hey! Ja va rolig bussresa, 4 timmar som bara fölg förbi! Kan ju meddela att hemresan var lång och relativy tråkig! Höjdpunkten var en coscos-sallad... Ja se stockholmare! Stresade och högljudda... Insåg att jag verkligen var i sthlm när jag på sveavägen hörde en killa fråga sin kompis: " Du ska vi tjacka en varmkorv?!"

 

Skicka en kommentar

<< Home