tisdag, november 01, 2005

Skomakare för hästar?


EA-sports. It's in the game...

Vilket hopp jag gjorde. Från att bli hästskoförsäljare till att börja studera media/kommunikation. Under tre år var jag bosatt i Vallentuna och arbetade 4 dagar i veckan med att, tillsammans med min far, driva BeWe Horseshoes. Vi tillhandahöll allt som krävdes för att förse de underbara djur, kallade hästar, med skor. En djungel av verktyg, maskiner och förbrukningsmaterial såsom skor, söm, sulor, plaster m.m. Det vi gjorde var att importera verktygen och skorna från de större länderna inom hovslagarbranschen Holland, England och USA. Förutom inköp och försäljning skötte jag administrationen. Bokföring, fakturering m.m låg på mitt, stundtals MYCKET stökiga, skrivbord. En härlig tid som ersatts av ett härligt studentliv.
Some things never change.... glömma?

Hoppet är det sista som överger människan. Skulle inte tro så. Hoppet har övergivit mig en gång i livet men vännen fanns kvar. OM han hade övergivit mig hade det väl varit det sista? Att dela med sig av sitt hem, sin tid, sin familj och stödja med kloka ord är stort. Mycket stort. När hoppet dessutom kom tillbaka blir det hela tydligare. Vännerna är de sista som överger människan.
Anklaget. Bra film. Hemsk, men bra.

Tommy Salo. Vad ska man säga? Landslagsaktuell. Är det ingen som minns? Fast jag måste krypa till korset och erkänna att han har en hyfsadf säsong i ryggen så här långt. Kan dock inte tycka om honom för det. Vill INTE se honom i landslagströjan igen. Men det är kanske bara jag.

Internetdosor och mobiltelefoner. Struligt. Måste besöka bank och Fån-hus idag bara för det. PLUS att d ska tvättas. *suck*

English Summary: No Salo for u my friend