tisdag, mars 14, 2006

whiskey in the jar?



Varför släpper inte vintern sitt grepp om Jönköping? Efter en promenad med trasiga skor och en isande gråkall vind, omringandes min hals och mina öron, kom jag till punkten få längtan till sommar och värme övergick till begär. Solarium och sista-minuten-resor i all ära men svensk sommar är vad jag vill ha och det nu. Texterna i Metro lästes under promenaden med tio blåfrusna fingrar som följd och kanske, högst troligt, är det köldens fel att en förkylning nu (för vilken gång i ordningen denna vinter) sköljer över mig med alla sina symptom. Finns bara ett botemedel....

En gungning av glaset med tjock botten och en oljig hinna stannar för ett ögonblick kvar på dess kant. Med en sorts märklig hat-kärlek rinner en "sipp" av den guldfärgade whiskeyn ner längs tunga och strupen. Med hopp om att fastna på halsen och göra sitt för att skrämma iväg bacillerna i halsen. Smaken som ena dagen kan vara gudomlig kan en annan dag framkalla miner som inte talar om glädje och smaksensation. Whiskey är inte sprit, whiskey har en själ och endera dagen vill den helt enkelt inte drickas. Oavsett klass, temperatur eller tillstånd har den till syvende och sist sin egen vilja...

Bylund på IHH imorgon, don't miss it!

1-7 i baken mot Mora? Borde man bli orolig? Efter två resultatmässigt jämna matcher med triumf för HV till slut kommer ett sådan bakslag och får mitt kommande tentaresultat att framstå som något säkert. Tillfällig svacka är förhoppningen.

kommunens "öppna kanal" är ett kanon-initiativ... use it!

Lasermannen och Sopranos är vad som ska förgylla min splitt nya teve-maskin inom kort. Det är något med svenska deckare som lockar och att maffia-bossen Tony skulle förgylla min dvd-samling var givet, studentekonomin till trots. Det är något med det där italienska, det maffiastyrda, kläderna, pengarna, som är svårdefinierat men på något sätt lockande. Familjen och lagen i egna händer, precis som mina polisplaner med andra ord. Lutar för sekunden mer åt informatörsrollen dock men det är som med AB's hemsida just nu, upp-och-ner med den saken.

Be loved...

3 Comments:

At 11:40 em, Blogger Jay said...

Vintern kan flyga och fara nu. Det var fint ett tag men nu känns det bara överdrivet. Usch och ve

 
At 11:51 em, Anonymous Anonym said...

buuh för förkylningar o våren måste komma snart... visst på torsdag om man ska tro pressen (men ska man det?).
Loved, de är du =)

 
At 2:29 em, Blogger Mysan said...

Tror du kanske att de här trasiga skorna som du klagat över sen hösten kan ha något samband med alla dina förkylningar?! Bara en liten tanke...:)

Håller med, Italien chefar!!

 

Skicka en kommentar

<< Home