tisdag, februari 28, 2006

oklok eller inte?

kodak moment...

[visualisera er en bild på en trave skolböcker i trevlig miljö här]

En rush i ett iskallt ikealand och stressandes mot en klocka och kassan. två sovplatser på en vagn och allt hanns med. Dagarna två efter os.guldet och det vill varken sjunka in eller släppas. Svårt att greppa trots alla hyllningsbilder och matchrepriser och inte ens en blöt segerfest på stockholm finare får en att koppla. Vi vann. Vi slog ärkerivalen i en drömfinal och plötsligt var foppa-tvivel, läggmatchmisstankar och vitryssland glömt. Tillsammans med damkronorna, som är de värdiga bragdmedaljörerna, bjöds på en ömsesidig kärlek med ett segertörstande svenskt folk på klassisk hockeymark i den kungliga huvudstaden.

tacka vet jag nätversionen av alfapet, behövs inga ord kollas upp...

Så, på 20-årsdagen av det näst senaste ministermordet, kom då fågelinfluensan till oss. Asiater har levt med det i tio år, de är några fler också, men få har drabbats och då under direkt kontakt med slaktdjur vad jag förstått, varpå jag känner mig lagom upphetsad eller orolig. Mer orolig för batteriet i min bil, kommande sm-slutspel i hockeyn och livet i min lilla etta framöver. Men så är ju människan en egoistisk varelse också. Jag värre än snittet kanske...

ska jag bli informatör eller polis, det är frågan..?

Var visst något om en semla idag med. Inte med marsipanen blandad med grädden men ändå. Jag blev utan denna månadens sista dag men tror jag klarar mig ändå. Beach 2006 närmar sig med stormsteg och atkin är inte riktigt positivt inställd till det där med semlor, men ett paket bacon går bra. Nä, kör på sunt förnuft och ett oanvänt gymkort. Inga dips för mig...

är adam alsing rolig?

Om man skulle droppa lite saker som får mig riktigt glad nu så skulle det kunna skrivas i en rad teckenkombinationer bildandes ord och meningar enligt följande...
marie, foppa, ikea, curling (INKL videon), pagrotsky på scen, mkv-vännerna, likör43, rökta räkor, van veeteren, artic monkeys, fotbollsvm, info.... mycket mer när man börjar tänka på det, lika bra att sluta.

"idag är jag mest bara oklok"

2 Comments:

At 11:09 em, Blogger Therese said...

Vi ska kicka aaaaaaass. Bara den här kursen fixar sig så är halva terminen kirrad och klar, vilket innebär att det snart är vår. I liiiiike it!
Oklokhet såhär på kvällen är fullt acceptabelt kan jag tycka.

 
At 10:11 em, Anonymous Anonym said...

Annars så kan du ju köpa ett dyrt lyxdiskställ så löser sig hela beach 2006 av sig själv, inga pengar, ingen mat ;).

 

Skicka en kommentar

<< Home