måndag, januari 30, 2006

blivit dattad?



Tänk er att ni står i någon av byns vattenhål med armen vilandes på bardisken o den andra i färd med att ändra vinkel på en ölflaska då plötsligt någon knackar er på ryggen. Ni vänder er om och där står gretzky eller kanske pelè. Stort eller hur? Jag blev nästan biten av Börje Salmings hund en gång. Det är stort. Men stort är det även att bli dattad av photoshop-mästaren, innebandystjärnan och dörr-fantasten Mathias. Så enligt utmaning skall jag rangordna

5 saker jag är bra på:

- Ingen kan hantera Msn som jag. Full koll, ofta tillgänglig och innehar förmågan att diskutera politik, innebandy o känslor med ett antal olika människor samtidigt.

- Simultanförmåga. En förmåga som jag utvecklade i de många timmarna som spenderades i ensamhetens och effektivitetens tecken med saaben längs den långa väg mellan vallentuna och jönköping som man valt att kalla Europaväg 4. Om man inte räknar saker som styra bilen, växla, hålla uppsikt över vägen (visserligen åsidosatt ofta), hålla gas o s v så kunde jag dessutom äta mc donald'smat, kolla på film och prata i telefon samtidigt. På så vis kunde jag hålla 120-130 km/h utan att behöva stanna mer än för att inhandla ovan nämnda mat.

- Bloggandets gåva (skilj från förmåga att intressera eller formulera sig väl) är det som gett liv till den här bloggen och som gör att den fortfarande är i det samma.

- Retas är något jag är bra på. Oavsett om gallfeber retats på småsystrar, mor, vänner eller idrottsövande motståndare så är jag svårslagen på den punkten. Bra där om mottagarens tolkning blir den samma som min, dvs kärleksförklaring (tveksamt dock om detta gäller de idrottandes)

- Jag är bra på seinfeld numer. Säsongerna rullar ständigt på laptoppen och är inne på säsong 2 nu för 4:e gången. Tror jag ÄR seinfeld... hmm...

Är extremt dålig på mycket men att hitta fem jag-är-bra-grejjer var då inte enkelt. Är jag en dålig människa?

Tackar för förtroendet och kastar mig med handen utsträckt och dattar blondie och kayman...

1 Comments:

At 2:59 em, Anonymous Anonym said...

tror ditt msn-användande kommer gå ner en aning...vet inte varför men ja känner d på mig...
retas? jodu. du har talang för det där, helt klart. man får ju fasen se till att va skärpt när du säger ngt så man kan hugga tillbaka.

sen är du bra på att mysa med, kan ja tycka ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home