onsdag, februari 14, 2007

Ny natt på sjukhus och full fart på praktiken.

illa att vara bland lhc:are när hv får spö mot ärkerivalen...

Så var det snart helg. Fortfarande har jag inte lyckats ha en hel 5-dagars praktikvecka, trots att jag nu bott i Linköping i fyra veckor snart. Denna veckas missade dag blev onsdagen, alla hjärtans dag. Istället testade jag på tisdagen Universitetssjukhusets akutintag och deras service och kompetens. Maten var som ryhovs, sovgästerna mer snarkandes men sängarna stod i en klass för sig. Elektronisk höj- och sänkfunktion och mycket sköna madrasser. Checkade ut förmiddagen efter lika confused som när jag lades in, men med återhämtad andningskunskap. In ut, in ut... Så enkelt. En vacker dag får jag säkert reda på vad det kan vara, tills dess blir det klippkort på Hotell 112.

lyckats missa planer både me lill-sys och sekten den här veckan... inte bra.

Vad gäller praktiken är artikeln skriven och layoutad, redo för sågning av redaktören själv. Kommunikationsplansarbetet rullar på och dagarna fylls med intervjuer och renskrivningar.

Våra hjärtans dag bjöd föresten på fler överaskningar än de på sjukan... gånger tre faktiskt. Kort, blommor och besök.

Dagens lärdom:
Hur en skimmerutrustning ser ut i detalj.