måndag, februari 12, 2007

matlagning och bestraffning.






nä, den lila röken är inte utagerad än..





Det är i sådana här lägen jag väljer att inte tro på gud eller karma. För jag kan omöjligt gjort något för att förtjäna att återigen drabbas av förkylning, återigen drabbas av tung andning, för första gången känna känslan av blodsmak i munnen till följd av en visdomstand som valt att göra sig synlig och allt detta att lägga till en träningsvärk och lårkaka i vaden som inte synkar bra med mina långa promenader till praktiken i minus 10 grader. Så, det är inte synd om mig men jag väljer ändå att gnälla lite.





Men nu när jag gnällt ska jag istället glädjas. Dels åt en fin praktik men främst åt de änglar som räddade min söndag. Johan som på (läs i) sin svarte springare förde mig från vagnparken på haga, morfar som agerade rallychaufför genom staden så jag hann bussen och mia som vänligen traskade hem till mig och packade mina grejjor och bar upp dom till vägen. Tack igen!





Praktiken är igång också efter en helg av endast arbete och 9 timmars innebandy. Dagen bestod av lite skrivande på artikeln, en intervju och en hel del sammanställande av förra veckans intervjuer. Nu är det två dagar utan handledning som gäller vilket kommer betyda lite hängande i indesign och photoshop samt färdigställande av artikeln. Dessutom två längre intervjuer imorgon och ett studiebesök.





Dagens lärdom:
Två personer kan föra tre olika diskussionstrådar genom mail och bränna av 60 mail på mindre än en timma. Snacka om simultant och kvicktänkt.

1 Comments:

At 10:29 em, Blogger Mia said...

Inte för att du förtjänar det, men kan det inte ha nåt att göra med att du har gjort alldeles för mycket på alldeles för lite tid...? ;P

men, allt för dig ju!! :) puss!!

 

Skicka en kommentar

<< Home