torsdag, januari 25, 2007

Dag två och insikter.

kommunikation är viktigt. kommunikation är centralt. kommunikation är kittet som håller organisationens byggstenar samman. En vindpust skulle kunna stjälpa SKL.

Japp, dom har ett system som heter DO-IT. Här kommer jag trivas...

Har tillbringat större delen av dagen med att läsa allt jag kunnat hitta om SKL och dess organisation då min handledare varit på utbildning hela dagen. De har två gigantiska pärmar, kallade "Spelregler för SKL", där man verkligen tar upp ALLT! Eller nästan.. Har bläddrat igenom alla sidor, tog ungefär hela dagen, och konstaterat att ordet information nämns inte tio gånger och liksom ordet kommunikation används det som helt andra begrepp än de vi MKV:are starkast förknippar dem med. Kommunikationsplanen, som min handledare fått slita för att ens få upprätta, bestod av en sida. Halva sidan repeterade SKL-målet. Den andra sidan bestod av ca en rad vardera med rubrikerna "Intern kommunikation" och "Extern kommunikation". Imorgon ska jag beskriva vårt projekt, Kommunikationsplan 2007, för Kommunikationsgruppen. Ska bli spännande.

Dagens lärdom:
Alla förstår helt enkelt inte.

1 Comments:

At 12:16 fm, Blogger Therese said...

DO IT! Vilket klockrent namn! I like it!

Verkar gå bra för dig, härligt! Hoppas du trivs i min stad och att du inte är hålig längre.
Jag har klantat mig igen och har numer tokont i armen och är bandagerad i hopp om att det ger sig under helgen så jag slipper läkare nästa vecka ;)
kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home