onsdag, januari 24, 2007

Förstda dagen på SKL

Jag har fått rummet kallat "skumrummet". Ett fd laboratorium, största kontoret på skl därmed, men ont om fönster. Eget skrivbord, dator och hylla dock. Dessutom besöksstolar och "konferens"bord...

Så var man äntligen igång och officiellt praktikant på SKL. Efter en kylig promenad kom jag till entrén en kvart för tidigt och fick tid att landa och återfå andhämtningen. Vid 8 kom jag in på polisens entré och anmälde min ankomst och blev snart upphämtad av min handledare EvaMarie. Kaffe, pressrelease och allmän rundvandring, fotografering och presentationer innan det var dags för besök på Rättsmedicinalverket, RMV, för en intervju. Intervjun hölls med rättsläkaren som var chef för en av avdelningarna och skulle ligga till grund för en artikel i facktidningen Kriminalteknik. RMV är de som bland annat gör undersökningar på skadade personer och obducerar folk som inte dött naturligt. Anhörigrummet besöktes och det var mycket vackert men obduktionssalarna äntrades inte av olika skäl.

Dom ANVÄNDER Myer-Briggs flitigt på SKL.... inte det första jag trodde jag skulle känna igen...

Lunchen intogs på intilliggande restaurangen och bestod av taccobuffé. En bra uppladdning för eftermiddagens ytterligare vandringar, passerkortsuthämtande och datoraccess. Lite frågestunder, mer kaffe och studier om de olika avdelningarna på SKL.

Dagens lärdom:
Alla är inte positiva till informationsarbete.

2 Comments:

At 8:29 fm, Blogger Mia said...

Ett eget rum, den är INTE sådär!

 
At 9:25 fm, Blogger Mia said...

o förresten, det kommer bilder på dig... jag har bara så många fina på dig i långkalsonge så jag vet inte vilka jag ska välja ;) puss

 

Skicka en kommentar

<< Home