måndag, mars 05, 2007

Sista veckan.

Sista veckan är påbörjad. Starten bestod av två intervjuer, en strukturerad och en inte. Dags att försöka knyta ihop kommunikationssäcken. Sändare - budskap - mottagare.

Andra gången jag ätit pizza under min Linkan-vistelse, trots att jag bor granne med en pizzeria. Starkt. Till efterrätt åt jag blodgrape med den speciellt tandade skeden som jag gav bort i våra-hjärtans-dags-present. Rätt nice. Blodapelsiner som tar blodprov är inte humor. Det är generation X.

Så skulle jag förklara generation x och MeWe-generationen. Det fick mig att tänka efter en stund och inse att det inte bara är fördelar med att leva i en generation som ser till individen, självförverkligande och med lätthet på livet. För tillslut ska även min generation landa i verkligheten och dra på oss blåstället. Då är det slut med "utvecklandet av mitt kreativa sinne" eller "allting som jag vill kan jag göra, woo ooo ooo ooo". Det är inte så jävla kul när ingen drar sitt strå till stacken och soss-pengarna är slut. Nä, jag ska bli chef. Och rik. (Känns det igen?)

Men i väntan på att bli vuxen ska jag fortsätta mitt ansvarslösa liv. Åka hoj när andan faller på eller gå ut på en foto-promenad med en god vän istället för att plocka jordgubbar och dra in skattpengar (om nu någon någonsin pröjsat skatt på sina jordgubbspengar). Dricka öl på piren en ljum sommarvardag eller spela fotboll i uppsatstider. Kanske grilla lite och lira gitarr eller bara vara.

Dagens lärdom:
Generation X är de som blir pensionärer när MeWe-generationen upptäcker att dom inte dragit in några skattepengar sedan 2001. Synd för x:arna.

2 Comments:

At 9:20 em, Blogger Mia said...

blåstället har väl vi redan på oss? eller du kanske inte har MÄRKT det... ;)

 
At 9:56 em, Anonymous Anonym said...

Jonte på fredag vill jag ha oxfile, rödvin och grogg. Då är jag nöjd.

 

Skicka en kommentar

<< Home