onsdag, mars 07, 2007

feel good.









Jag har ätit för mycket nachochips. Jag är dumsnål. Jag köper den stora påsen eftersom kilopriset blir bättre. Jag äter hela påsen (500 gram) på en gång eftersom "den är inte onyttigare om jag äter allt på en gång eller lite i taget". Jag får ont i magen. Bäst-före-datumet är typ slutet av oktober 2007, jag skulle kunna vänta. Men nä. En bra grej är att köpa starka salsan, då hämmas man lite i tempot eftersom man måste dricka så mycket läsk. Och då blir man mätt. Dock bara i mat-magen. Snacksmagen mättas aldrig...





Se upp för dårarna, dårarna stängs. Trodde inte på den. Trodde inte på hemska Helena. Men nu kryper jag till korset. En helt fantastisk feel-good-film, helt i min smak. Att tjejerna jobbade för att komma in på polishögskolan gjorde inte saken sämre. Klyschigt mest hela tiden och alldeles, alldeles underbart...





Praktiken då? Jo, jag var där idag med. Dagens höjdpunkt var nog lunchen med norrländska informatörer. Informatör på polisen är ju vad jag ska bli, då passar det ju att språka lite med en sådan. Om jag inte blir fotograf, kriminaltekniker eller bara chef då. Fast jag kan ju bli informationschef på Polisen med specialkunskap i brottsplatsfotografering. Det ska jag komplettera min ansökan till PHS med. Det och att jag sett "se upp för dårarna", där lärde man sig mycket om PHS.