onsdag, november 08, 2006

bra start?

jo, bilden är gammal men ack så aktuell. böckerna används just i detta nu...

gymmade lite som uppvärmnig. sedan peppning med tv-spelshockey och riskakor följt av resan upp till kinnarps. två timmar från midnatt entrades omklädningsrummet och skridskor knöts i takt till tejprullarnas surr. det var stämning, det var premiär, det var bewe horseshoes första match i korpens div 4 hockeybockey. ett par stapplande skär ut på den blanka isen och hjälmen bakåtskjuten på klassiskt wernblom-manér. nya klubban föstes längs planen där dommaren snart skulle blåsa till spel, bewe ta ledningen och henja dubbelnäta och vinna. 1-2. surt men premiär är alltid premiär.

skulle vilja sparka på lite löv. det känns höstigt på något sätt. men alla löv ligger ju slickade längs marken. och de är inte ens täckta av snö. vad är det för årstid? jag fick tidigare idag för mig att sluta ögonen, andas in den ljumma luften och inbilla mig att det var vår. det funkade. trots att jag när jag öppnade ögonen igen insåg att det fortfarande är någon form av ingemansland vädermässigt och åtminstone enligt almanackan är 5-6 månader till våren, kändes det som det fanns hopp. för tiden går fort just nu, oavsett årstid, och jag ska inte tänka på det nu på ett tag utan bara sväva med. sedan ska jag, i mars april någongång, slå på en broms och stanna upp i nuet. fånga just den dagen och sedan leva långsamt och eftertänksamt, men samtidigt vilt, snabbt och helt oeftertänksamt. det kommer bli kanon.

men nu ska jag bara njuta av stunden.

English Summary:
Better believe it.