lördag, november 04, 2006

bortskämd?

9 raka matcher utan förlust. 3:a i tabellen. Hv ångar på i elitserien efter en knackig start men jag har ännu inte varit på en enda match.
J-södra kvalade upp i superettan förra säsongen efter att ha vunnit mot bunkeflo inför ca 10 000 glada jönköpingsbor, däribland mig. Det var fest och uppflyttningen firades med sång. Starten i superettan blev lustfylld och avslutningen spännande då de sent räddade kontraktet.
JIK dominerade förra årets elitinnebandy och ligger i mitten av högsta ligan i år. Ny fin hall i idrottshuset och då och då landslagskillar med i startuppställningen.
I handbollens andradivision ligger Hallby tvåa och kommer säkerligen återigen nosa på uppflyttningen med Johan Pettersson som spelande tränare.


Idrotten blomstrar i Jönköping just nu och antalet matcher, totalt i alla uppräknade sporter, som jag besökt kan räknas till siffran som rimmar på troll. Varför? Är man bortskämd då? Man skulle gnälla om hv trillade ur, eller om södra rasar ner i tvåan igen men ändå kan jag inte namnet på en enda södraspelare eller vem som är skyttekung i hv just nu. Tro inte att jag inte är sportintresserad för jag spelar såväl innebandy som fotboll och hockeybockey och ser allt som går på tv, men är jag för lat, för snål eller bara för bortskämd med elitidrotten i jönköping för att inte vara på plats när det blåses till spel?

vädret är nu som förutspått mildare och säsongens första ispass för BeWe Horseshoes väntar på Vapenvallens allmänåkning. Förhoppningsvis med nyslipade skriskor och en bländande teknik från lagets nr 83. Välkomna alla supportrar, kl 18 går vi på.


English Summary:
Go team go.