tisdag, oktober 24, 2006

små stilla försöka att undvika plugg eller återhämtning?

på en höstpromenad med anledning att fundera över vad som gör det ena trädet mindre värt än det andra...


tentatider. höst. 14 tecken som i kombination utlöser ett galet bortfall av energi. detta fenomen föder dock inspiration att ägna sig åt andra ändamål. så fort boken slås upp och ögonen faller på första raden börjar hjärnan arbeta med något helt annat. ett punktlista på saker som måste göras staplas snabbt upp och punkten "tentaplugg" hamnar sällan i topp.



på min promenad mötte jag två flickor jag kunde diskutera dagens metro me...

att jag nu ligger i min säng och bloggar utan att på något sätt fotnota eller referera till "Tillämpad kommunikationsvetenskap" (Larsson, 2001) är ett av många exempel på detta. ett spännande fenomen som motkraft till dessa undanflykter (läs oundvikliga, livsviktiga handlingar) från studierna har dock visat sig. det handlar om en högre makt som påminner mig om mitt studieansvar. en rad exempel finns på detta varav det faktum att det analoga nätet släktes ned just när ja satt mig framför teven för "jag måste ju se vilka som får de lediga ministerposterna." Public service-kanaler (tv-licens-finansierad kvalitets-tv?) och och tv4 hopplöst mörka i sin framtoning. Ok, back to books. Imorse skulle jag "bara sova en halvtimma till" efter att jag varit på morgon-toa. Dock hade dörrposten flyttat sig ett par decimeter med en klarvaken och ömmande skalle som följd. klarvaken ungefär tills jag öppnade boken det vill säga.


ej moped, ej värme och framförallt ej energi...

en högre makt? igår var det mat som skulle lagas, trots att jag inte va hungrig. straffet blev ett en-krona-stort brännmärke på underarmen. skulle msn:a lite varpå programmet hängde sig. återstå att se vad nästa "straff" blir nu när jag okynnesbloggar istället för att läsa internkommunikation a la Larsson.

märk väl hur lång blogg det blev trots tidsbrist...

imorgon blir undanflykten radio så missa inte, RadioK 98.5 (eller på webben) Onsdag 18-20.

värmande comments sist...

Not: fick just en till uppenbarelse när modemet hängde sig när ja skulle publicera bloggen varpå jag fick göra om bilderna... suck...

English Summary:
Always look on the bright side of life.

2 Comments:

At 6:47 em, Blogger Therese said...

Den som kommer på en ludd-dimmer skulle iaf göra många av mina dagar! (missade comment till förra inlägget så tar 2 i 1 nu ;))

Mycket att göra brukar belöna sig och tenta är inget att oroa sig för. Jag klarade ju min senaste så då kommer det inte vara ett endaste problem för dig nu.
Upp med hakan killen! =) DO IT! ;)

 
At 7:17 em, Blogger Jens said...

O du vet vad som väntar efter er sändning imorrn..för att fullborda din okynnighet så är väl Kåren given. Inge snack nu Jonte, Kåren är alltid bäst när man absolut inte har tid att gå dit.

 

Skicka en kommentar

<< Home