onsdag, september 06, 2006

guds vilja?

snart 5 år sedan. Konstaterades just att tiden gått fort. 5 år sedan en nation våldtogs, skändades. Kanske är våldtäkt en liknelse man aldrig kan använda, finns kanske inget liknande, men det som hände 11 september i det stora landet i väst var fruktansvärt på alla sätt. United93 påminnde mig. En påminnelse om den skada religiös övertygelse, hat och stridslystnad kan göra. Oavsett hur många som lidit över/under amerikanska handlingar kommer ändå offren från 11 september röra mig. finns ingen rättvisa i oskyldiga människors liv, oavsett om dom lever under stars and stripes eller i ett land ingen vet vart det ligger. kan tyckas partiskt, enögt eller bara naivt men det är de offren jag har på näthinnan när jag tänker tillbaka.

English Summary:
God bless the victims from 9/11.

2 Comments:

At 12:53 fm, Blogger Therese said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At 12:53 fm, Blogger Therese said...

du vet min åsikt.. dessutom säkert en amerikan som gjort filmen?

 

Skicka en kommentar

<< Home