fredag, september 01, 2006

sex med lampan tänd?


Med Pet Shop Boys underbara Go West i lurarna (kopplade till min gamla mp3 av någon outgrundad anledning) vandrar jag längs kungsgatan på årets första höstdag. inte för att vädret egentligen skiljer sig från gårdagen, som fortfarande var sommar, utan helt enkelt för att det är september. September är den sista månaden på året jag kan tycka är ok, sen börjar tunga (inte som i tung-gung-rock utan som i läskig rök-tunga) höst/vinter-perioden. Mörkt och kallt. Hur kan någon gilla den? Jag gillar värme och ljus. Massor av ljus. Kanske är det därför jag har över 30 elektriska ljuskällor och minst lika många till levande i min lilla lilla lägenhet. Elräkningen kan ju bli därefter men ljus är ändå källan till all lycka.

konflikter om vi är i konflikt eller inte? metakonflikt?

Jag har tagit semester idag. För inte får (får lamm) man semester när man har läsanvisningar och studielitteratur? Jag tog mig semester. Och nu när jag har semester är det så mycket jag vill göra så jag bara sätter mig och låter tiden flyta bort. Ne-Yo tar över i öronen och stämningen går från skön till nära dyster. Men är inte dyster. Bara funderar. Ska fundera på att fokusera på att fundera på vad jag ska göra av dagen istället. Åka en tur på motorcykeln, städa det sista eller bara lägga mig och läsa om Harley-organisationens strategi att nå det starka varumärke de har? När nu "So sick" tog slut kunde jag inte låta bli att köra den igen. Kanske skulle ta ut ackorden o spendera dagen bakom min mycket billiga "sommargitarr" och bara va.

"i'm so sick of love songs, so tired of tears"

English Summary:
I just wanna go west to the land of glory.