söndag, september 03, 2006

landat på visingsö eller?




Örnen har landat. Eller, vet egentligen inte hur jag ska kunna likna mig vid en örn men landningen är en bra metafor. Jag har landat i min lägenhet. Landat efter 7 månader. Efter att glidit runt och sett ner på min lägenhet, flängt ut och in, har jag nu äntligen tagit mark. Sett mark. För mark är något som inte setts i min lägenhet på länge. Varken i form av tarkett eller Levengood. Skumt namn föresten.


hur mår alla mina små kycklingungar? (indianer kanske ni vill bli kallade..)

Nu kommer meta-bloggandet. Som man kunnat skönja under en tid på Jonatan;JKPG har innehållet varit allt annat än tungt. Trogna läsare kanske undrar varför och förklaringen är lika enkel som skum. Bloggande har förflyttats från ettor och nollor "out there" till post-it, vykort, overaller och hjärnan. De första tre kanske ingen känner till, jo en gör det men knappast någon annan, och den sista bloggformen når då ingen. för jag tänker i bloggform men sen stannar det. när väl det tomma, vita, elektroniska arket väntar på att fyllas är det hjärnan som är tom, vit och elektronisk (ok, sämsta liknelsen). Måste börja bära med mig något att anteckna på.


ikväll börjar sopranos. o igår var det kvarteret skatan. kanske e lite bra me höst ändå...

Varje gång jag rullar av färjan och känner ön under mina fötter tänker jag att det har varit alldeles för lite av den varan på senaste. visingsö är fantastiskt. Som ett rekreationshem, bättre än en sjunken båt i japan, och obeskrivligt lugnande. Tills man måste komma därifrån. Då inser man faran/tjusningen med att vara omringad av vatten. Men ändå, mer visingsö framöver.

English Summary:
wooo, i'm going back to the island.