fredag, april 21, 2006

Otur?


Solens strålar tränger igenom persiennerna och påminner pojken om vitsen med att städa och hålla ordning på saker och ting. Ting som inte funnit sin plats ännu. Lite som livet, plötsligt blir det belyst och frågan ställs om man funnit sin plats än. Vet inte.

När saker växer på potatisen kanske den börja bli för gammal, synd det då huvudingridiensen i dagens lunch är just potatis. Få se hur det blir med den saken. Lax står på menyn i allafall, helt klart. Plugg likaså men en känsla viskar i mitt öra att det kommer bli si och så med den biten. Väder, stök, gitarrsug och annat lockar än mer. En tur med hojjen kanske?

elvislåten

Promenad med vacker utsikt, särdeles vacker. Man påminns om sommarens godbitar som stilla vatten, lugnande ljus över staden och ljumma vindar. Man tänker mycket i så frisk luft, trevligt. Så gick vi förbi en plats där jag cyklat runt med min orangea BMX och lekt crossförare för många år sedan och konstaterade att man blivit gammal. Det hade växt träd där, massor av träd... Men sedan fick man en lättnadskänsla när jag insåg att det inte alls var den plats jag cyklat på för 15 år sedan, den kom senare och såg ut precis som ja minns den. E nog inte så gammal ändå...
Mycket har ändrats, en del till det bättre, men mycket består också. Skolorna man gått på ser likadana ut, t o m de fröknarna man haft. Visserligen ligger en bro tvärs över stadssjön men annars är det mesta sig likt. Funderade lite på om jag saknade något men kom inte på så mycket. Rosenlundshallen hade i o f s sin charm men sakna är ett för starkt ord.

jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker...

English Summary:
Snuppy Boys in tight t-shirts; Beach200?

1 Comments:

At 3:12 em, Anonymous Anonym said...

det där betapet..tror du har en makalös tur m de där...måste vara d:P

 

Skicka en kommentar

<< Home