onsdag, oktober 05, 2005

Hristo Bobo?


Dj Bobo.. w.Love

En het sommar i USA för drygt 11 år sedan. Min hyllning av gamla hjältar fortsätter med frisparkarnas, filmingarnas och divornas mästare. 1-0 målet mot mexico (Bulgarien vidare på straffar efter 1-1 lite senare i matchen), mål mot tyskland i semi (resultatet 2-1 till Bulgarien en smärre chock för segervissa tyskar) och Bulgariens reducering till 1-2 mot Italienarna (som även blev slutresultat) var hans verk. Han hade häng på skytteligatiteln men blev snuvad på den samma av Ravelli och hans backar. Dock förblir Hristo Stoichkov en av mina fotbollshjältar...

Listan so far:

1 Eric Cantona
2 Paul Gascoigne
3 Hristo Stoichkov
to be continued...


















Trötter. Tosigt trött är jag... alltid faktiskt. Särdeles trött mest hela tiden för att vara övertydlig...


Tiden går. Nåt så in i h*lvete... Den springer iväg och det går inte att vända om, springa åt andra hållet. Bromsa, hejda... Stanna upp och tänk på tiden. På livet. Kan låta flummigt och lite lätt pretiantöst men o, så viktigt. Tänk tillbaka på barndomen och tänk sedan på tiden från det minnet tills nutiden, där du befinner dig nu. Vad har jag gjort därimellan? Vart tog tiden vägen? Om jag inte stannar upp har snart lika lång tid till gått och allt man har av en svunnen tid är bilder och minnen. Det går aldrig återskapa situationerna i annat än just minnet. Det är lätt att bli djup när man stannat upp. Men snart är man 30, 40 och sen har halva livet gått.

Let's not loose our heads now...

English Summary:
Bobo loves Hristo. Times runnin' up. Let's not loose our heads now.