torsdag, september 29, 2005

Ett humoristiskt men dött jönköping?

Så var hösten här... en stilla promenad övergick i en jogging i ett dött jönköping. Ett armbandsur som visade alldeles för mycket och en vind som va åt helvete för kall. Ett huvud fullt av tankar och en ledsen flicka. Ett steg över en gata som tog honom till ett hus där ingen var hemma. En säng som var tom och ett huvud som var tyngre än riffet i en låt som inte fick spelas. Ett mysterium som över gick i en sömn som avbröts av ett meddelande om en kväll som var över. En promenad till ett hus som besökts då klockan var för mycket och huvudet för påverkat. Plötsligt, tillbaka i en sal med vänner.

Underbar klass, bye the way...

Så festen är över, för den här gången. Vilken fest sen. Att dom kan dom där 08:orna... Jensa o erik, glada och berusade. Av lycka eller alkohol månne? Dans bland djävulshonor och vilda drycker. En hummer med motor som får min saabturbo att framstå som lambi i reklamen. Bra reklam.

Torsdag, 11.29. Sinnesläge: Tröttare än trötter och mer förvirrad än min gamla fysiklärare från Junedal (ni som missat henne får skapa en egen uppfattning om min förvirring).

För att, helt mot principen om kronologi, återgå till gårdagens bjudning på vattenhålet vid namn Humor vill jag bara påpeka att; ja gjorde va ja kunde för att dra igång golvet. lilla visaren visade elva och stora visaren befann sig någonstans i närheten då jag entrade scenen för min show. Trots att (jesper) verkade svår såg han allt lite imponerad ut och även om det tog en stund (tiden torde väl passerat cirkus 2 timmar) så såg ja honom allt på dansgolvet. Med ett armband som krävde en bruten tumme för att bli kvitt dessutom.
Övriga iaktagelser var att nor-länningen (Robert the climbing mouse) var förfriskad och på ett särdeles gott partyhumör. vilken fest!
Pärson va som vanligt kung och skånskan vackrast. Ölen slog cidern och jag själv ger mig status "lagom".

Varför är svenska så lagom? Eller är dom det? Lagom är bäst heter det väl? Lätt och lagom...

För att fylla dagens fyratimmarshål kommer killen bakom tangentbordet se på film, smyga till grönaste stället i stan och läsa den fantastiska boken boo.com. Jag kan i vissa kommentarer framstå som ironisk men jag vill betona att boken ÄR bra. Mycket bra till och med. Intressant.

För att någon stackar ska orka läsa detta är det nog bäst jag slutar nu. Väl mött och glöm inte att kommentera, om inte kvällen, så åtminstone brottet av kronologin.

Fantastiskt!

English summary:
A cold walk. A devil's party. A climbing mouse. Tiredness. Fantastic.


4 Comments:

At 5:47 em, Blogger Jay said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At 5:47 em, Blogger Jay said...

bra skrivet jonte

 
At 7:02 em, Blogger Jens said...

Jonte du dansante kvinnokarl, tack för en fin skildring av en fin kväll, det kommer mera pa dapa dappa dar papa da.so long

 
At 1:09 em, Blogger .gustav said...

Tjusigt skrivet!

 

Skicka en kommentar

<< Home