måndag, oktober 02, 2006

att slänga eller inte slänga?


i 200 försvinner alla tankar o problem...

Jag kan inte slänga saker. Min släng-gen saknas. Bra på många sätt då jag sällan råkar slänga något jag behöver men fantastiskt dåligt i alla andra sätt då detta alltid resulterar i minimalt med utrymme för riktigt viktiga saker plus att dessa viktiga saker som mot förmodan finner sin plats sällan finns av dess ägare. Släng-gens-löse mannen.



Saker jag inte slängt (ännu, men som verkligen borde slängas):

  • Alla mina kartonger sen flytten eller saker jag köpt. Dessutom ovikta så dom tar upp i princip hela mitt förråd. Tomma.
  • Säckförvarade kläder. Helt värdelöst o aldrig till nytta (med undantag för mina gamla Levis 532 som blev till Insparksmärke för de söt-snygga indianerna.)
  • Likör 43-flaska m.fl (varför slänger man inte flaskor direkt, har ju fulla sådana som e betydligt festligare)
  • En halv innebandyklubba. Efter att halvt fått armen avslagen i senaste innebandymatchen kom ett motslag som inte ledde till annan påföljd än ett baklängesmål och en 1000-kronors innebandyklubb i två delar. kan dock inte slänga delarna... "greppet är så bra..."
  • Papper. Styrele-dagordningar, gamla skolpapper, gamla räkningar o s v... kommer drunkna i papper. Ska dock leta upp killen som delar ut reklam hos mi en vacker dag o ge igen. "Vassego, 4500 sidor styrelseprotokoll"
English Summary:
Hey ho!



5 Comments:

At 8:49 em, Blogger melisa del moral said...

Hehe sweet...

 
At 9:07 em, Blogger Jens said...

ja vet jonte, du kan ju smuggla ner allt ditt skrap i en box som egentligen skulle innehalla klader som nagon glomt hos dig, du sprider du ju dina onodiga saker till andra, o de e ju poppis. assa du!

 
At 11:27 em, Blogger Mysan said...

Det e du och min far asså...idag konstaterade han att om han var ett djur skulle han va en ekorre...suck! :)

 
At 6:34 em, Blogger melisa del moral said...

"I'm a cowboy, on a steel horse I ride
I'm wanted dead or alive
I'm a cowboy, I got the night on my side
I'm wanted dead or alive
Wanted dead or alive"

 
At 2:24 em, Anonymous Anonym said...

Vissa prylar kan man bara inte slänga....

Nån ny klubba nu då ?

 

Skicka en kommentar

<< Home