söndag, september 24, 2006

vart ska jag?

hur kan något som är så lätt vara så svårt?

årets sista grillning? sista vet man så klart inte men att sitta en vecka ifrån oktober i t-shirt en lördagkväll o grilla, dricka vin och prata är ly. samma lyx som att åka mc i t-shirt, gå i tofflor (om än med strumpor) och t-shirt eller bara det faktum att få använda solglasen fortfarande. vill inte riktigt att det ska bli höst. vill inte bli blöt, kall och vandra runt i mörker. allt blir lite svårare när det blir mörkt, därför ska alltid ljuset vara det centrala där man är. mörkret och kylan gör stressen lite slitigare, tankeluddet lite klabbigare och ångesten lite närmre ytan. men ljus och värme går att skapa på konstgjord väg så jag ska minsann tända ett par ljus och njuta av sensommaren.

Livet är ett enda drama som saknar generalrepetion.- no shit sherlock, drama is the word...

ibland bara vet man saker. ändå vet man att man kommer göra tvärt om, ångra sig och se tillbaka och fråga sig varför man inte gjorde det man visste va rätt. det är ett märkligt fenomen. ett annat liknande fenomen, om än mindre problematiskt, är det att jag alltid går på det. tricken om "två för 20 kr" eller "köp 3 för 59 kr". Senaste exemplet var ett av tusen i mitt liv och gällde kexchoklad. jag skulle bara ha en, jag ville bara ha en. trots detta lämnade jag butiken med 4 stycken och hade sparat 2 kronor. 5,50 ordinarie, 4 för 20. ja la alltså ut 14,50 mer än ja behövde o hade tre överblivna kexchoklad. dessutom åt jag upp dom o fick halvt dåligt samvete för att jag ätit så mycke choklad att jag fick ont i magen och ble jättetörstig. köpte två energidrycker och sparade 1 krona till. ibland kan man se på kvittot hur mycket man sparat, dels med-mera-erbjudanden som ändå kan vara en del men sen har man dom här "flerköpen". Kvitto: 976 kr. Flerköpsrabatt: 3,75. Suck. kul också att dom anger hut mycket av summan som gäller ekologiskt märkta varor. brukar inte alltid ens stå me på mina. köpte dock en ekologisk mjölk en gång, mest för att den andra va slut.

Missar du en timme på morgonen måste du jaga efter den hela dagen. - därför jag ska upp halv 7 imon o jobba...

English Summary:
I guess guesses are just meant to be wrong.

2 Comments:

At 9:36 fm, Blogger Norken said...

nuru jonte får du gå til min blogg olebravo.blogspot.com!

 
At 7:32 em, Blogger melisa del moral said...

Hej, i don't understand much from your blog hehe but i love the pictures!! Big Mexican Kiss!!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home