tisdag, maj 23, 2006

men monster?


a, sa ju att du kunde dansa....

Sommaren nalkas med livets ljusa stunder. En kall öl, ett stilla vatten och några vackert klingande toner blandas i en ljummen sommarbris. Årstiden då man tänker lite mindre, lever lite mer. Årstiden då man rör sig lite mer, sliter lite mindre. Årstiden då mornarna är lite lättare och ansvaret lite tyngre. För med sommaren kommer numer jobb. Inte som när man slutade skolan och hade ett långt härligt sommarlov framför sig. Inte som tiden då man cyklade, spelade in-linehockey och badade under 10 veckor. Vädret var bättre då.

tror melonen kommer bli gammal...

Vi går en spännande höst till mötes. Inte bara ur privatsynvinkel med inriktning på utbildningen och början på något nytt utan även nationellt. Valet är öppnare än på länge. Riksdagsvalet. Återigen är det dags att försöka rannsaka sina tankar, värdera dem samt pricka av dem i partiernas agendor och debatter. Helt plötsligt tvingas man veta vad man tycker om en rad frågor man inte ägnat mer tid än blott några minuter under flera år. Som mina trognaste läsare säkert redan räknat ut vet jag dock vilken halva jag befinner mig på, vilket parti är dock oklarare. Kanske inte heller intressant, de ska ju ändå ta makten tillsammans. Min favorit i personvalet har jag klar men det är också det enda. För vilka representerar mina åsikter bäst? Ett test på aftonbladet placerade mig mycket riktigt åt det första håll man ska vända sig åt (i trafiken i a f) men vilket parti jag bör sympatisera med ville testet inte hjälpa mig med. Jämn fördelning på tre tappra.
För jämställdhet, mot bensinskatt, för privatisering, mot bidrag (i överdrivna former), för ett levande svenskt näringsliv, mot tullar och alkoholskatt. Vart tog ansvaret vägen? Ansvar att ro om sitt eget? Sin alkoholkonsumtion, sin ekonomi, sin sjukvård, sin bungy-jump eller sina åsikter. Mind your own buisiness känns rätt på något sätt. Men ett parti att tillhöra, nä det är det inte lätt att hitta.

nån som sett mig i react? inte ja...

Ska se da vinci-koden. Ok att recensionerna inte varit topp men vad kan man vänta sig. Med en så populär bok följer höga krav och det är inte lätt att uppnå. På tal om film så hoppas jag Big Brother-deltagarna är välbetalda skådespelare. Är de "riktiga" människor tappar jag tron på människan. Inte kan gud misslyckats med ett sånt antal jordbor?

ta bort schlager-vinnarna....

English Summary:
Big brother knows da bot and da man;Tell me about it.

1 Comments:

At 8:11 fm, Blogger Marie said...

da vinci koden funkar, inte så dålig som de sägs =). och react...jodu visst är du med.

 

Skicka en kommentar

<< Home