fredag, maj 19, 2006

drömmar och minnen?



I det ideella engagemangets spår följer en rad ljusglimtar och belöningar. Förutom personlig utveckling och trevlig gemenskap som jag känner att jag värderas högst fick jag igår ytterligare en belöning. Att kliva ut från ett, minst sagt långt (läs 10h+), möte och mötas av morgonpigga fåglar och ett lätt sommarmorgonsregn piggade upp tillräckligt mycket för att allvarligt störa den kommande sömnen men ändå skänka en påminnelse om vart vi är på väg. Utan mitt engagemang o studentpolitiken hade jag helt gått miste om denna upplevelse och garanterat kramat kudden och susat gott istället. Dessutom hade jag missat en chans att lyssna till min retoriska och studentpolitiska förebild som förhoppningsvis snart syns i en post han väl förtjänat under en lång tid. Forza Daniel! (dock mycket nöjd även med ersättarna i kommande års styrelse ska tilläggas, mkv-maffina...)

henrik larsson, välkommen hem!

Det fanns en tid i min blogg som ägnades åt galet mycket sport. Denna verksamhet flyttades till inkast för att sedan långsamt ebba ut till nära obefintlighet. Dock kan man inte låta bli att minnas tillbaka och drömma när fotbollsvm närmar sig me rasande fart och eurosport visar "world cup legends". Har i min samling i stort sett samtliga fotbollslåtar som någonsin spelats in (överdrivet och naturligtvis rätt inföskaffat) och favortien "glory land" får mig att rysa. Näst efter em ´92 blev vm i USA ´94 det första jag följde i sin helhet, trots de sena timmarna matcherna spelades. Brasilianarnas vagga, salenkos 5 mål mot kamerun, ryssen som springer runt bollen innan brolins straff ("borde nästan bli varnad för det där...") och hur stoichov förvandlar den tyska muren till statyer är bara några av alla minnen 12 år tillbaka i tiden. Minnen jag får ta med mig från årets mästerskap återstår att se. Dock ännu inget vm som etsat sig fast så som det 1994, kanske ett guld skulle kunna ändra på det.

nån som vet vad den där låten som spelas på idrottsarenor heter.. du du du du duuu du duuuu, du du du du duuu du duuu, duuu duuu duuu duuu duuu du du du du, duuu duuu duuu duuu duuu du du du du, du du du duu duuuuuuu. säg till i så fall...

English Summary:
Dreams messes up minds...

1 Comments:

At 9:06 em, Blogger Jonatan said...

nä, inte den... den va på min gothia cup-invigningn bl a... brukar va slow motion när den e me i tv o spelas..

 

Skicka en kommentar

<< Home