måndag, april 24, 2006

metod i metodik?



Insikten att inte sitta med forskningsmetodik och ljummet vatten sköljer över mig och påminner mig om varför solen försvinner några timmar per dygn. Letandes i böcker, på internet och i anteckningarna blandas med reflektionerna och försök att uttrycka sig i text. Teven på i lagom volym i bakgrunden och det mumlas om rosengård och kriminalitet. kriminellt borde det vara att ställa en sopsorteringsstation utanför mitt köksfönster, men icke.

"Och den stund som jag kände som nära var blott alvedon och de himmelska ben som jag ville förtära,de gick därifrån."

Hittade bilden ovan och mindes en trevlig stund i danmark. Mys, mat och hästar i överflöd. Ett härligt folk och en konstigt språk. Svenska hoppet Farriers Softtail från The Horseshoe Stable sprang in på en blygsam placering och en kort sekund av besvikelse kändes men översköljdes snart av helheten. Tyvärr blir det inga fler lopp för pärlan i oranget då den gick ett tragiskt, men inte helt ovanligt i race-häst-världen, öde till mötes. hoppet nu till farriers meanie.. känns namnet igen?

English Summary:
Meanie;the horse_heavenly legs?

1 Comments:

At 9:05 em, Anonymous Anonym said...

minns oxå dagen i Danmark, det var väldigt varmt och VIP-tältet bjöd på en smaskig buffé. gissar att vi åt mest av alla:) hoppas på fler storlopp framöver, kram

 

Skicka en kommentar

<< Home