måndag, april 24, 2006

100%?




"8:e Januari 1935 - Elvis Presley föds31:a Mars 1983 - Jonatan föds27:e September 2005 – Jonatans första BlogNu när jag är mitt i en historisk händelse gäller det att tänka på vad jag skriver. Om 1000 år när några arkeologer lyckas putsa bort de sista sandkornen från den nyfunna historiska laptop:en med sina små damvippor och lyckas analysera dess innehåll kommer det finna min blogg. De kommer exponera den, med deras medier (tankeöveföring månne?), för miljarder människor som kommer diskutera och analysera varje stavelse i den. Du, min käre mottagare och läsare, blir nu delaktig i historien." - De första raderna i Jonatan;JKPG

Detta har följts av dålig tippning, heta debatter, kursiva meddelanden, ups n downs med mycket mera. Uppmärksamhet i JP och SRP4 är höjdpunkterna så långt och kanske blir det fler i framtiden. Visst har kvaliten sviktat, bloggarna har haft olika frekvens av personliga tankar och samhällsdebatt men vissa trogna besökare kan ändå skönjas i bloggens historia.

"Hallå, jag ändrade mig!" - 3o oktober...

Seinfeld och Get Fuzzy är återkommande teman då min kärlek till dessa är i stort sätt lika med den jag känner för gitarren och dess strängar... Dessutom har man kunnat läsa en del idrott innan detta flyttades till inkast, bl a mina tio fotbollsfavoriter och tankar kring kval, slutspel och långa seriesystem. En och annan korphistoria kan ha smugit sig in också.

"Man kan inte alltid gå på känsla. Kan trampa på någon annans då." - 21 november

"Hon har en blyertspenna.. i sitt hår...., En italienare och en grek.. jo, d e något särkilt med stället... " - 30 november

"Hur va d nu? Inte före sommaren? jo, så var det..." - 30 december

"Ett underbart projekt under oktober avnjöts med goda vänner, soft-airgun och sena nätter. Särskilt sen blev den mytomspunna natten mellan 27:e och 28:e. Msn och mp3 har sedan den kvällen en särskild innebörd innan sommartiden upphörde dagen därpå." - 31 December (nyårskrönika)

"ett nobeltal som börjar med en gyllene tider-låt kanske?" - krönikan igen.

"do it" - alltid

"do what the hell you got to do, just end up where it says on the ticket, ok?" - 3 januari

"ingen post-it-blog den här gången... " - 26 januari

English Summary:
This is the shit; Stay tuned...

1 Comments:

At 11:28 em, Anonymous Anonym said...

grattis till 100-bloggen.. fortsatt spänning och ordkonster ser man fram emot...keep up!

 

Skicka en kommentar

<< Home