torsdag, oktober 12, 2006

gyllene tider?





diggilo diggiley. muntra rader. gyllene skor och gyllene allt. utom humöret. guld på händer, guld i hall, guld i sinne och ja e kall. olja på händerna med och snor i näsan. återigen smärta i halsen och öronen och trött som få. en sån där kväll som började ok, höll på att sluta tidigt med soft hemmakväll men som ändrades efter en öl, blev grymt på sittning och kår men sen bara kass. trassel, trassel i kubik. det jag inte orkar. efter att varit onöjd med ett par glömda skor fick jag den otäcka känslan i magen när jag vandrat hem mitt i natten och utanför min dörr kommer på så smart jag placerat mina nycklar. i skorna. dom skorna som placerades där jag inte kommer åt, varför jag vandrade i ett par gyllene gummistövlar med gladpack på. konstigt.

vart kommer bananflugorna ifrån?

min olycka blev dock en väns lycka.. hittade en plånbok, endast av den anledning att jag fick vandra hela vägen tillbaka till kåren halv 4 för att hämta reservnyckeln. låg där mitt på vägen o något förvånande kändes personen på körkortet igen mycket väl. dessutom fanns en vänlig själ som gick upp med min nyckel, trots den sena timman.

English Summary:
Goodnight mr.

1 Comments:

At 12:57 fm, Blogger Jens said...

Svar: Bananflugor kan nog som ägg följa med frukten, men de som kommer flygande har lockats till platsen av lukten, som de är ytterst känsliga för, och de kommer alltså utifrån. Det finns många olika små fruktflugor som dras till frukt som börjar bli skämd. Sen kan det förstås också finnas fruktflugor som sitter gömda i rummet och kommer fram när det luktar mat.

Sverre Sjölander, Professor i zoologi

 

Skicka en kommentar

<< Home