lördag, augusti 12, 2006

sockerchock eller bara förgiftning?




Sockerchock, långpromenad och sömnbrist. Första kapitlet om vägen mot fitness skrevs aldrig och jag som trodde mig vara på väg förbi prolog och uppbyggandefasen känner mig plötsligt som en liten del av framsidan, omslaget. Nyttigt liv för sund hälsa och välbefinnande. Spelar ingen roll vad andra tycker. Kanske, kanske inte. Lite både och?

make love, not war...

Efter ett nyttig vecka med gym, promenader och sund kost (gi-sallader och keso) intogs på kort tid kaloririk pizza med bearnaisse-sås och någon annan form av flöt. På det lades en cola, en dr pepper och två påsar sött godis. Missförstå mig inte, jag är inte någon hälsosnubbe eller idrottskille som lever efter strikta regler men kan inte låta bli att tycka det är intressant att åtminstone tänka en gång på vad man ska äta och göra för figurens bästa. Jagar inte vikt, inte muskler. Bara på kul.



optimal puls: 120

Hur som helst kan konstateras att socker inte gör att man mår bra. sockerchock. Men det är allt lite roligt att äta godis. finns så många sätt. tugga eller bara låta smälta. blanda salta och sura godisar. choklad med lakrits. gillar matadormixen eftersom den bjuder så många möjligheter till variation. pengen med lakritsen blir som en hot dog och två fruktpengar o en lakritspeng blir en hamburgare. dom där runda gröna och vita blir ingenting. bara kvar.

näsblod var längesen. nästan som butcher...

Håller mitt idrottsintresse på att dö? jag bara gäspar när jag ser friidrottstävlingen som pågår. är det em, vm, sm eller dn? vem är killen som kastar spjut och vem trodde att carolina skulle få kämpa för guldet? minns inte ens namnet på de som gripits för doping. bara nordin. mest pinsamt. full kan man få va men man ska inte göra det i vilket sammanhang som helst. då passar man inte i gult och blått. "synd" att det är sista säsongen nu. synd också att man talar om doping när man försöker förklara varför höjdhopparna inte når samma höjder som på 80-talet. kan det varit något annat kanske? håret? forza sjöberg.



På Göran Perssons nattduksbord enligt AB: "Just nu en bok av Ellen Key - Skönhet för alla. Intressant dokument om feminism och formgivning." GÄSP (egen not.)

English Summary: Teenie meanie eaglecott....