lördag, augusti 05, 2006

tur i oturen?



golf på visingsö. all tur bränndes på första hålet och resten av rundan var förstörd. bollen låg där så vit på gräset och efter ett par provsvingar, perfekt touch i grästopparna, kom baksvingen. lugn och behärskad för att sedan vända riktning och följa samma bana ner mot bollen. full fokus på bollen. träff och allt förvandlades till den där olustiga känslan när bollen istället för att vackert segla framåt tar en tokvändning och med ett par decimeters höjd slugnas mot bangränsen. i höjd med de vita stolpar som markerar just denna gräns stod ett rött staket. ni vet ett sånt där med två ribbor som hölls upp av två stolpar. inte mycket till staket egentligen men fyllde just i mitt slag sin funktion. den nedre av de båda plankorna var den som räddade mitt slag och höll det på banan. samtidigt brände det all tur och o förstörde som sagt resten av den dagen.

kan inte åka snyggt på mina ny inlines..

winnerbäck i parken. bland mängder av trevligt folk, vissa kunde alla texter andra inga, stog vi och njöt. njöt av uppehållet i regnandet, njöt av musiken och njöt av sommaren. för det är verkligen sommar att lyssna på lasse. på samma sätt som gyllene tider bjuder den där härliga magkänslan av att man befinner sig i den bästa av världar i den bästa av tider. kan bara le.

så stod hon där...

första "riktiga" dagen på jobbet. ingen tappad matvagn men en hel del strul ändå. ett gammalt schema gjorde att jag hamnade efter och fick stressa lite. men stress hör till livet. det som gör att man njuter av lugnet. inte sant?

winnerbäck o kjellvander. men varför ledin samma kväll? inte för att ja gråter för d men ändå, är det generationsklyftan?

English Summary:
Sweet:CHILD.ofMine

2 Comments:

At 3:42 em, Blogger Marie said...

den bästa av tider o världar...winnerbäcks varma stämma, en ljummen kväll och en sval vind. så bra, så otroligt bra.

 
At 4:15 em, Blogger Therese said...

jalla, det ha regnar pa min o inatt.. fi fan att va pa mallorca o vakna av att det regnar. Ytterligare ett bevis pa att "skrattar bast som skrattar sist", dar fick jag for att jag mobbade er.. *grat* ikvall ska jag se Spaniens andra match i beachfotbolls EM, det du! Var dar igar o da spoade dom Grekland, ikvall star italien pa tur!

 

Skicka en kommentar

<< Home