måndag, juni 19, 2006

Inflation i lycka?



En helg. Jag vet att jag uttryckt total lycka ett antal gånger senaste tiden varpå ytterligare en sådan hausse skulle kunna leda till inflation i lycka. Därför uttrycker jag gågna helg, långweekend, i neutrala ordalag.

blockflöjt is da shit.. men tolv år?

Torsdag och match mot paraguay. 15 glada supportrar i gult och blått bänkade sig framför tv:n på en altan på torpa och fick med hjärtat i halsgropen se ljungberg föda nytt hopp i årets världsmästerskap. Total lycka och en hel del fotbollsspelande och öl den kvällen alltså som slutade utan pir med en långt trevligt telesamtal. Natt.



åka till bromma o klottra, starta gängbråk och lyssna på eminem?

Fredag och dags för tur mot storstockholm. Ni som vet att jag jobbat och bott i vallentuna kanske tycker att jag undanhåller sanningen nu men det var "riktiga" sthlm som var målet denna gång. med en kebabrulle (med pommes!) i magen och en förhållandevis kort bussresa bakom mig anl'nde jag till t-centralen och fick åka transferbil till bromma. Bromma ja, vilket paradis. nära city, vatten ända inpå husknuten och grönt vart man än vände blicken. Skönt att ha utsikt över mälaren när man vaknar mitt i natten eller på morgonen. Eller när man sitter trädgården och njuter av en god grillbit med ett glas rött.

freddie, kan inte tycka om dig... snälla, sluta avgöra..

Lördagen hade likt fredagen inslag av sol, vin och god grillad mat. lägg därtill en tvåtimmarssejour på en fantastisk konstgräsplan och ett svalkande plan i ovan nämnda sjö. Samtal om jönköping och kyrkligheten var ett måste i tullrikets och skattebelastade stockholm. Shopping hanns med och tröjor köptes.



sååå mycke bra musik på en skiva.. skicka aicha...

Så kom söndagen. Den dag i veckan som annars kan bli seg och lätt tråkig började med en god frukost och t-bana till en station med cowboys, cowboyens nyfunne vän och en hårdrockare, ätandes slow food från lappland. Skjutsen var lite sen, lite bakis men söt ändå. Vänner anslöt och resan till de tusen öarna påbörjades (vet inte om vi va ända i finland men långt österut i a f). Väl ute på vindars ö mötte oss ett mysigt somrigt hus och mat och öl packades upp. dracks upp. åts upp. badadande förekom liksom trevliga samtal. spelmys med rött vin, läskiga promenader i natten och snarkande fru avslutade den dagen.

tre strån gräslök från gräslöksgrannen.

Måndag och storfrukost, sista doppet och hemfärd. Glass och sightseeing kring hela stan. Barnen kladdade med glassen(?) i baksätet och mrs muffi läste kartan (borde läst i a f, om d inte vore för gungsjukan som kunde uppstått). Ett tungt avsked och årets kortaste arbetsdag innan dags för rock n roll i PA:t och ny fin mat. Nu utan alkohol.



det är alltid varmare andra gången..

Neutral som jag är tänker jag inte kalla den här helgen vad den egentligen va, MAGISK, utan bara nämna den som en helg som alla andra....

English Summary:
Magic